Gå ner i vikt med 5:55-metoden

Du kan använda fastehärmande kost för en riktad viktnedgång. Chansen att lyckas kan vara större än med andra dieter.

Vi kallar metoden 5:55. Det innebär fem dagar med fastehärmande kost varannan månad (var 55:e dag). Det går att jämföra med en periodisk fasta som 5:2, men cyklerna är längre vilket gör metoden både mer effektiv och lättare att hålla.

Konstant kalorirestriktion (bantning) leder till att kroppen sänker den vilande ämnesomsättningen och försvårar en varaktig viktnedgång. Kraftigare korta inbromsningar med fastehärmande kost har inte den effekten. Dessutom slipper du den ständiga pressen på att ”äta rätt”.

Om du lyckas göra fem dagar varannan månad till en rutin är det enklare att även göra andra omställningar. Chansen att gå ner i vikt och dessutom behålla den nya vikten på sikt tror vi är stor med 5:55.

I min helt kostnadsfria e-bok “Gå ner i vikt med 5:55 – Två enkla steg till en varaktig och stabil viktnedgång” läser du allt om hur du går ner i vikt med fastehärmande kost.

Fyll i din e-postadress så skickar jag den.


 

Gå ner i vikt med 5:55